piątek, 4 stycznia 2013

Gołąbki z kapusty pekińskiej z łososiem

 
 
Ta potrawa, jak wiele innych w mojej kuchni, powstała przypadkiem.
Sami przyznacie, ze 30 dag ryby, to zdecydowanie za mało, żeby nakarmić 4 osoby. Jednak wystarczy zmusić do pracy swoje szare komórki i okazuje się, że wcale nie jest to niemożliwe.

Ponieważ połączenie łososia z porami jest tak zgodne, jak stare, dobre małżeństwo, więc od tego zaczęłam. Do farszu dodałam trochę przypraw i długodojrzewają szynkę. Do tego zrobiłam lekki sos śmietankowy, z pomidorowym akcentem. A efekt jest taki, że bez najmniejszego problemu nakarmiłam cztery osoby :)

A jakie to było dobre...!




Składniki:
30 dag filetu z łososia (bez skóry)
2 średnie pory (bez zielonych liści)
8 dużych liści kapusty pekińskiej
2 ząbki czosnku
8 - 10 dag długodojrzewającej szynki
4 - 5 łyżek słodkiej śmietanki 18%
1 łyżka mąki
olej i masło klarowane
sól, pieprz

Sos:
1 średnia cebula
1 duży ząbek czosnku
1 pomidor
1 płaska łyżeczka koncentratu pomidorowego
2 - 3 łyżki słodkiej śmietanki 18%
świeża papryczka chilli (dowolna ilość), sól, pieprz

Sposób przygotowania:
Pory umyć, przekroić wzdłuż, a następnie pokroić w półcentymetrowe plasterki.Czosnek obrać i drobno posiekać. Na patelni rozgrzać odrobinę oleju z masłem, podsmażyć pory z czosnkiem (nie rumienić). Podlać odrobiną wody, przykryć pokrywką i dusić do miękkości, tak żeby cała woda wyparowała. Kiedy pory zmiękną, oprószyć je mąką, dodać przyprawy i śmietanę. Chwilę smażyć mieszając, a następnie zdjąć z ognia.
W międzyczasie pokroić łososia w drobną kostkę, a szynkę w paski.
Na drugiej patelni podsmażyć pokrojoną szynkę, a kiedy zacznie się rumienić, dodać łososia i podduszone pory z czosnkiem. Wymieszać i odstawić z ognia (łosoś nie musi się usmażyć, ponieważ gołąbki będą jeszcze duszone w sosie).

Liście kapusty sparzyć we wrzącej wodzie (ok. 5 min), osuszyć, rozłożyć na kuchennej ściereczce i ostrym nożem, ułożonym płasko, ściąć zgrubiałe, białe części. Rozłożyć je na stole lub blacie, na każdym ułożyć nadzienie i zwinąć, jak tradycyjne gołąbki.

Przygotować sos.
Bardzo drobno posiekane cebulkę, czosnek i chilli (dodałam tylko 2 plasterki, ponieważ była bardzo ostra), podsmażyć na oleju z masłem. Dodać obrany ze skórki i drobno posiekany pomidor, oraz koncentrat pomidorowy. Podlać wodą, a następnie dodać przyprawy i śmietankę.

Na dno rondla, lub głębokiej patelni, włożyć kilka liści kapusty. Na nich ułożyć gołąbki, zalać sosem, uzupełnić gorącą wodą, tak żeby były zanurzone do połowy, i dusić ok. pół godziny (lub dłużej, w zalezności od wielkości liści) na małym ogniu.
Po tym czasie spróbować sos i jeśli to konieczne, ponownie doprawić. Można też zagęścić sos odrobina mąki i wlać więcej śmietanki.

Podawać z ryżem ugotowanym na sypko, posypane siekanym koperkiem.

Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. To jest to ! . Lubię takie przepisy, sama też tak czasem kombinuję. Wszystko wygląda fantastycznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Rozalko :) Mój mąż był zachwycony, ale młodszy syn kręcił nosem, bo: "przeciez wiesz mamo, że ja lubię łososia, ale 'nic z łososiem'..." Jeśli wiesz, co miał na myśli ;)

      Usuń
  2. O, na pewno było dobre! Mogę sobie tylko wyobrazić smak. SUper :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne są te gołąbki ale wkładając w to odrobinę siebie zrobiłam moją innowację. Tzn wykorzystałam farsz jako sos. Dodając odrobinę więcej śmietanki ewentualnie jogurtu naturalnego oraz 5 suszonych pomidorów. Podałam z makaronem razowym. Sos jest bardzo "wydajny" ponieważ ma bardzo intensywny smak :) Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i super, tak to ja lubię:) Twojej wersji spróbuje na pewno :)

      Pozdrawiam cię Kasiu serdecznie i liczę na to, ę bedziesz mi pisała o swoich eksperymentach :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za Twój komentarz :) Chętnie odwiedzę też twój blog/stronę